on teman :)

Wednesday, August 12, 2009

rule breaker.

huu.. ceng akui. peraturan 2 penting dlm hidup. tp biase la 2 kn.. manusia kn.. yg x boleh buat 2 la, yg nk dibuat. yg kena buat 2 la, xnk dibuat. duhhh... ceng bkn lah ape kn. cume nye, keras kpale lutut ngn susah nk terima idop berperaturan je. erm.. bkn sume org prangai cm ceng ni. so... drpd korg saket hati dgn post ni, stop reading and go away.
1stly.. x puas hati sbb kalau nk kuar dr kolej kediaman ni kena pakai kad matrik. penah la haritu.. g fotostat tp kdai 2 dlm kolej je. pas2 nk bli lunch.. dh nk langkah kuar dah ni!
pak guard : mane kad matrik?
ceng : (pegang dahi) alah... lupe....
pak guard : (muke serius) pegi ambik.
ceyt.. mmg ceng panas gile lah mase 2. xkn ar ceng nk tipu kot bkn penghuni kolej kediaman nilam court yg-macam-sgt-best itu!!! consider ah sket.. siap pakai tshirt minggu taaruf tahun 1 oke. erghh.. hancour mood time 2. org tegur pun ceng x senyum. lalu seblah pak guard pun ceng x pandang muke die! pas2 naek la umah kan.. amik la jugak matrik kad tuh. tp xpakai.. pegang je. memberontak ni!! tp kena jugak do..
kate pak guard yg hemsem itu "kad matrik 2 pakai kt tengkuk bknnye kt tangan".

padahal dekat aje pagar tuh ngn tmpat beli mkn.
hangen btol..dah nk sampai sgt dah oke!!
(captured from my 'home-sweet-home')
2ndly... memperkenalkan.. produk merepek kolej kediaman. KAD AKTIVITI PELAJAR. heh.. ni kalau ade aktiviti ape2, amik la cop. nk kire points cukup x nk stay kt kolej kediaman nilam court neh. mlm smlm ar ade sorg akak ni dtg...
unknown akak : assalamualaikum.
ceng : waalaikumussalam..
unknown akak : brape org dlm rumah skrg ni ye?
ceng : 2 je. laen ade klas.
unknown akak : adik tulis name.. pas2 amik kad ni. nk tgk point utk tinggal kt nilam ni.
ceng : kalau x cukup cmane? kena buang ke? (ngah tulis name)
unknown akak : slalunye x la.. nnt adik suro housemate laen amik kad ni kt ofis eh.
siok nmpak cik akak ni usha abg tuh.
rase mcm nk kasi kad kosong je nnt.
LIKE I CARE lah kalau xdpt stay pun. good for me!!! dgn extra event nye lah. please kick me away!!!! bdk laki nye kolej kediaman sempoi je. cis.
yg ke3 ni cm tade la hangen sgt... cume pendaftaran barang letrik je..



pg td nk g baya. ofis tutup. hampeh.

*kuceng : tension ar!


10 comments:

nedd said...

aiyak!!!! kad aktiviti yg x le blah uh! pergh!

ousna90 said...

fuh!!!!!!!!
memang agak menyakitkan hati...
ceng,,xpayah isi la kad aktiviti tuh...
dah akak tu cakap selalunya xkena buang pun even xactiv..hahahahhhah..
rileks sudehhhhhh..
ceng jgn lupa makan ikan hari2 sudeeeeeehhhhhhh...k???

k u c e n g said...

nedd : 2 ah.nyampah ai.kad ektiviti pulok.

am: macam la aku kesah die nk buang aku pon!!!!

ina zarina said...

cool kuceng~
it's liFe en.hehe
tatot r kalu kuceng ngam0k.
nt jgn "dispose" kat dpn uma owg lak aw.hehe

inn :) lady gagaH said...

hahahaaaa... lepak suda... tgk aku,,
pasal kad matrik aku penah kene,, tapi aku stil cenyum n ucap 'thanx' lagi kat pak guard 2... =) nasib ari2 aku menang hadiah,, if ko prasan,, dlm blog aku pasal mlm merdeka 2,, aku ade pakai kad matrik,, then da x de... coz budak umh aku pinjam,, dia x bawak... aku y bagos ni bawak,, last2 aku y kene... humMMM

lagi power ari rabu 2,, aku nak pegi koko,, tapi da lambat. aku pakai je la jeans coz x pelu iron,, last2 kena sound jgk nasib da balik koko time 2... then aku x lupe tuk wish thanx kat dyorang y totally da tua 2...=D senyum2...ngee

k u c e n g said...

ina : aha.mengamuk besebab lah.
inn : jiwa ko mane nk same ngn aku.bkn lah aku nk blame sgt pacik ngn macik gad tuh.aku just ta suke dok nilam neh.pokcik ngn mokcik gad 2 kire faktor menyumbang ar.paling aku ta suke aktiviti2 ar..dah 2 nk ugut2 lak ta ley dok sane.mcm la aku kesah.

xmizanx said...

alah biasalah tu...
apa yg nak dihiraukan??

driftweblog.com/

inn :) lady gagaH said...

hai ili,, huhuuhuu...
aku de kat umah suda...
humm,, 6t kan da x duk kat nilam sabar ye...
tuk sikit masa lagi...
if tension2,, cube ko try relaxkan ngan tgk cite "alien in the attic"
besh!!!! sure gelak n enjoy=P tibe2 promo cite...

N,, hapy holiday+slamat puase yap=)

k u c e n g said...

bahaha..tanak dok nilam!!!boikotttt..

ina zarina said...

ermm..jom dok luaQ? hehe