on teman :)

Sunday, January 16, 2011

kesah seorang adik, kakak dan anak sedara :)

minggu lepas gi setiawangsa. rumah kakak. saje je lepak sana, bosan duduk kat nilai. 1st week takde banyak kelas pun. baik main ngan 3 princesses tu.. ngeeheheh.

tiba-tiba sesat sorang budak ni ha. yg baring dua orang tu selamba ati je melanyak katil orang..

masa kat umah akak, cam terlupa lak nak bawak telekung. nak semayang asar neh. nak mintak akak cam segan plak. ngaaaa... *padahal akak sendirik* then, suruh la anak sedara yang sorang ni...

'anis, tolong mintak kat umi telekung. cakap cik ili nak pinjam,' anis pun angguk je la.berlari-lari ke bilik umi dia. pastu lari-lari kat bilik ceng duduk balik.

'cik ili cik ili, umi cakap.... kenapa tak bawak sendiri?' *adehhh..akak aku ni. bagi je la*

'errrmmmm... anis gi cakap kat umi... cik ili lupe laaa' hheheehheeh... tap tap tap tap... bunyik tapak kaki lari.

tap tap tap tap...pastu lari balik kat bilik ceng... 'cik ili cik ili, umi cakap... banyak cantekkkkkkkkkkk,' 

ceng pun ajar la dia balas....'anis cakap... memang cantekkkk pun!hahhahahhahahah'..... harus la pujik diri sendirik. pastu dia gi bilik umi dia. datang balik..

'cik ili.... anis tak tau ape maksud yang umi cakap. tapi umi cakap... podacit!' ceh..cakap kelin lak akak aku neh.

' anis gi cakap, poooooorahhhhh!' hahahahhhaa... anis pun gi la lari-lari kat bilik umi dia. then datang balik.
tapi datang ngan telekung sekali. heheheheeheh :P

aha.. ni la anis. memang pandai cakap sket dia ni... ni masa pagi dia nak gi tadika. eh, rindu ke apa ni ;')


2 comments:

pu3_kila said...

comel lah anis!!hehe...ili,update lg ye psl ank buah ko tu..hee

yis said...

ceng datang la blog gua