on teman :)

Friday, January 15, 2010

YA RABB ..




sedikit ilmiah ye post kali ini. ogeh..  13jan hari tu ceng dgn kila, aisyah dan zati pegi ke masjid nilai untuk menghadiri forum Allah kami, tuhan kamu. ramai jugak lah yg dtggg nk mendengar topik hottt neh. uishhh. mane x hot wehhh. silap cakap boleh masuk ISA!!! setelah mendengar hujah2 speaker malam tu, Ustaz Mohd Zamri Mohd Syafiq dan Mdm Isfadiah Mohd Dasuki, jelaslah di sini mengapa kita perlu menentang penggunaan kalimah Allah.



speaker malam tuh.. semangat kan.


ok. mengapa kita perlu menentang penggunaan kalimah allah oleh golongan bukan Islam ini a.k.a kaum kapiaqqqq?


sebenarnya, Bible di Malaysia ini telah diterjemahkan oleh Munsyi Abdullah. ceng pun lupa tahun bila. tapi agak lama la jugakkk. ogeh. jadinya... penterjemahan Bible ini sudah lama berlaku. namun begitu, kenapa pada tahun 2010, kristian kapiaq neh beria-ia smpai masuk mahkamah nk jugokkkk guna nama Allah dlm mjalah diorang? semacam ada 1 agenda yg tersembunyi bukan?


agenda yg tersembunyi? mungkin juga untuk memudahkn proses 'mendakwah' kpd umat Islam di Malaysia ini. tambahan pula umat Islam di akhir zaman nehhh, iman senipis buih. bila ditiup... fiuhhhhhh~~ 
nauzubillah..


ogeh. cuba kita fikir kalau anak2 kita ( erk. anak2 kita? ) tersangat curious nak tahu.. '  ALLAH tu ape? '   diorang bukak je google or yahoo je... dengan menaip A-L-L-A-H sahaja, maka keluarlah segala macam link yg memberi jawapan kepada anak2 kita.. kita tak mahukan itu terjadi kepada anak2 kita bukan? 


ogeh2.. cuba kita fikir kalau kita dalam perjalanan, mencari2 masjid. tiba2 nampak gereja.. ' eh. masjid ke ni? dia tulis kt sini rumah Allah ' ... x ke menambah keraguan? kan3?


ogeh3.. cuba kita fikir kalau kita baca terjemahan Bible kann, tiba2 jumpa.. Allah says : ~~~~
kita pun dengan segala excited nye pun cakap ' eh, allah berfirman? ni quran nehhh '


jelas??? nak tanye sket boleh? kenape lak kristian kt mesir tu boleh plekkk ( baca plekk dgn sengau ) nk guna kalimah Allah dalam Bible?? kat Endon bleh plekkkk?? ya rabbi... kau tahu takkk mazhab Roman Katolik Mesir x guna kalimah Allah dlm penterjemahan. mazhab Protestan ( kalau x silap ceng ) je yg guna.. jadinyaa.... Roman Katolik dekat Mesir pun x guna, apahal pulekkk kt KL ni nak guna??? ishh fishhh...


Indon boleh?? ok fine. Indon itu telah lama menerima Islam liberal. kau cuba bayang kalau Malaysia pun nak ada Islam liberal jugak... dah. x yah bayangkan. lelaki kapiaq x potong. aku xnak kawen. ^^"


kuceng :


“Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku”.





8 comments:

tqa said...

wahh bagos ili.
aku de salin2 gk point aritu tp..~
kat farahin.

nnt nk tmbh2,
share2.
...

inn_marshall said...

FIGHT 4 DE RIGHT!!! YEAH...
mmg sesama dyorang pon x stuju gune nama ALLAH...
n y membezakan tuhan dyorang dgan ALLAH kite sbb = mereka guna perantara n kita dgn Allah direct terus... dan juga kita ade Uluhiyyah n Rububiyyah... on de other hand dyorang pecaya satu jek...
bravo ili!! coz gunekan laman blog ko utk ingatkan semua...^_~


p/s=aku nampak name ko kene repeat LSP... ngee~

k u c e n g said...

tshy : huoh2.. share jgn x share. sharing is caring. hoh?

inn : wehhhh!!! mane nk tgk repeat lsp?!!! gile kena repeat!

inn_marshall said...

huhuhuuu~ cill,, ko memang x pegi kan???
glabah plak... spatotnye ko da terima hakikat bile ko miss dulu lagi... hahaha... aku ade je miss semua arab... tapi xde plk naik name... da cukup glamor kot... =D
-coz aku ade surat HEP-
ko bagi r surat kawin abang ko... ahakz~

pu3_kila said...

weh....xbley blah bab potong memotong...hahahahah~~

Hilmi said...

potong pe kila?aku xphm..cube eksplen sket..hahah.eh ili ni post ko ek.wah..alhamdulillah..:)

k u c e n g said...

inn : erghhh..lsp..erghh.. so whatever!

kila : ish.senyap wehh.ahaha.

emi : perli ah tuh.cukup manis ngak?

Hilmi said...

manis bangat..bisa dpt kncing mnisss kok..kok kokok kok...haha