on teman :)

Thursday, March 11, 2010

jahil agama .

huoh2. serius nampak title post neh. oh tidak-tidak. tak serius pun. sekadar satu perkongsian yang mana pada akhirnya korang perlu berfikir bahawa korang patut gelak atau bersedih? mueheheh. tapi bagi ceng kelakar lah jugak...
_______________________________________________


CERITA JAHIL 1 - tak ingat la baca kat mana. lupa plak. ceng edit sikit. bhahah.


ada seorang lelaki, zinadine zidane namanya. dia ni nak berkahwin dengan leha. memang cun ah leha tu. sebelum diorang kahawen, Leha dah pesan awal-awal dah kat Zidane bahawasanya ayah Leha ni memang kuat agama. lebih kurang macam rakan masjid lah jugak. huoh2. 


makanya Zidane pun masa nak jumpa bakal bapak mentua dia memang siqah, zuhud dan berseban siap ah. nak jumpa bapak mentua lah katakan. then. bapak Leha yang merupakan kuat-agama-rakan-masjid itu pun tertariklah dengan Zinadine Zidane yang siqah-zuhud-berserban-padahal-poyo-je-tu. Leha dan Zidane pun kahawen dan mereka pun ....*tak payah cite ah ape yg dorang wat lepas kawen*


setelah berkahawen, semasa zidane menunaikan solat subuh, ayah Leha pun mengusha ah menantu dia tu. habis je Zidane semayang, bapak mentua dia tegur.

bapak  :  eh zidane! atenye nape mike semayang subuh 3 rakaat neh?

zidane  :  *menepuk dahi*    lahhhhh........ ye ke pakkk. saye ingatkan saye dah buat 4 rakaat..

bapak  :  s87i,x kasjq;wq[j!@


_______________________________________________



CERITA JAHIL 2 - ni aku petik dari ustaz bahasa arab ceng masa form 1-form 5, ustaz zulkifly rahmat.

pada suatu hari, ayah mentua Mamat meninggal dan dia ni pun disuruh la jadi imam untuk solat jenazah. adik beradik bini dia semua perempuan. dia je la wakil lelaki dari keluarga yang ada masa tu. *pengurusan jenazah kan lebih afdal kalau family yang uruskan. kan? kan? *

Mamat pun menyembahyangkan la jenazah tuuu. tapi lepas takbir tu, selamba derkkk je dia rukuk, sujud, bangun balik, 2 rakaat siap plak tu. lepas je sembahyang tuh, terus datang sorang makmum.

makmum  : mamat, napenye mike semayang jenazah ade rukuk, ade sujud neh? semayang jenazah mane ade sume nuh?

Mamat   :  idok le pakcik.. saye ni sayang bebenor dengan ayah mentue saye nii. sebab tu la saye buat lebih ade rukuk dengan sujud sekali.

makmum  :  *dalam hati*  WTF! (What The Fish okay)


_______________________________________________


CERITA JAHIL 3 - ni ceng amik dari youtube. ceng tengok dah dengan abang. sumpah kitorang gelak tahap pecah rumah!!! lepas tu dalam kereta dok ulang-ulang balik lawak neh!!! tengok tau...


sound x berapa clear. kuatkan volume @ guna headphone @ speaker. hehe.

kuceng : hueh2. saje la teman nak cite dalam loghat peghak. ghindu oiiiii nak balik umoh. atenye cemana? nak gelak ke nak teghoyak? hehehe. ngekek teman gelak.



2 comments:

pu3_kila said...

semoga aku tergolong dlm golongan celik agama~~aminn~~

.::annemishi::. said...

alhamdulillah.. walaupun aku jahil lah jugak..tpi..aku xlah jahil sampai takat tuh...

:D